curăţenia de toate zilele

stau şi mă întreb de multe ori ce înseamnă să fii un om curat. să te speli zilnic, să laşi cada curată în urma ta, să speli vasele, să ai toate chestiile curate şi la locurile lor.

îmi aduc aminte de o dumă scoasă de un unchi, chestie care a rămas bine întipărită: “cunoşti dacă o femeie e curată după coada de la cratiţă”. ani de zile am răscolit cratiţe şi bucătării ca să găsesc femeia care le face pe toate (fără laudă, dar tot mama e pe primul loc. prea le spală, prea le albeşte, prea le freacă).

acum că am îmbătrânit mai multă experienţă ştiu că coada cratiţei se referă la lucrurile mărunte cărora nu le acordăm importanţă, dar care observate, demonstrează cât de nepăsători suntem cu noi înşine deşi luptăm atât de mult să creăm nişte măşti. că doar nu o să arătăm altora că suntem failibili.

cum împart casa cu alţi oameni, eu mă ocup de cratiţe şi de cozile lor. şi cred că fac o treabă bună (că doar am fost avertizată şi ştiu unde să mă uit). dar nu pot să înţeleg cum unii reuşesc să-şi umple paharul în care îşi ţin periuţa de dinţi cu cea mai scărboasă zeamă. un amestec de apă scursă de pe mâini cu salivă lipicioasă şi o urmă de pastă de dinţi. scârboşenia asta mai e şi supă perfectă pentru trilioane de bacterii din gură, gângănii care se înmulţesc şi apoi emit nişte băşini puturoase. cum să mai scoţi apoi periuţa aia şi să o bagi în gură? chit că o ţii cu coada în pahar…

o fostă colocatară, fată născută cu lingura de argint între colţi şi cu “standarde de curăţenie” a dus treaba asta la următorul nivel. a transformat supa aia în cultură de mucegai. hmmm… acum m-a trăznit: fata era studentă la biologie, clar studia impactul salivei şi a fluorurilor asupra mucegaiului de baie.

şi eu care credeam că-i doar jegoasă!

 

About Mormolocul Alpha

pui de amfibian, iubit al ploii, respir prin piele si uneori musc din confrati... View all posts by Mormolocul Alpha

Leave a Reply

