rasism. profiluri. din nou

Mare amatoare de aeroporturi cum sunt, m-am oferit să aştept pe cineva care se dădea cu avionul, chiar luni dimineaţă.
Aeroport internaţional, lume multă. Mulţi oameni ferchezuiţi. Câţiva tipi faini de mi-a luat ceva să mă adun de pe gresia astora (foarte curată de altfel). 
Şi cum aveam vreo juma de oră de ucis, mi-am pus ochelarii şi mi-am îndreptat atenţia către oameni. Aşteptând, ajungând, întâmpinând, îmbrăţişând, pupând, bucurându-se, mirându-se, plictisindu-se. Un adevărat spectacol de emoţii şi grimase, şi cum nu am televizor, asta e modul meu de a vedea lumea. Chiar la botut calului. Sau, mă rog, la capătul terminalului. 
Afişajul spune apăsat cu portocaliu că zborul ce-l aştept e pe pistă şi-mi zic că omul tre’ să iasă în orice moment. Zăresc nişte specimene masculine pe care le bănuiesc că-s de pe plaiuri mioritice: destul de spălaţi, dar un pic şleampeţi, cu haine moderne, cu nelipsita blană la guler, cu aer că ei le ştiu pe toate şi-s şi un pic bronzaţi. Bam, eticheta. Dar văd genţile care le atârnă de gât. Louis Vuitton, în toata splendoarea lui. Italieni! Nu am văzut bărbat mai mândru de geanta lui cu print vuittonesc decât italianul. Cam de la prima mea ieşire din ţară, când prin Parisul plin de turişti asta era modul de a-i deosebi pe italieni de restul. Tabela îmi confirmă că un zbor dinspre Roma e vecin cu ăl de-l asteptam eu, deci i-am citit perfect. 
Şi că tot ma holbam aiurea, văd că şi dinspre China venise un transport. Şi realizez cu stupoare că nu observasem până acum că majoritatea chinezoaicelor sunt crăcănate. Rasism anatomic? Checked!
Tare faine sunt aeroporturile! Grămezi de oameni care-şi târâie genţile după ei şi poveştile în spate, de merg cocoşaţi. Ăia de-s mai drepţi, fie şi-au lăsat poveşti în urmă, fie le-au condensat şi le tin prin buzunare, lângă acte. Şi le scot doar când îşi pun hainele la spălat ca să nu le cureţe de tot cu detergentul.

About Mormolocul Alpha

pui de amfibian, iubit al ploii, respir prin piele si uneori musc din confrati... View all posts by Mormolocul Alpha

One response to “rasism. profiluri. din nou

  • psychonihilism

    Italienii sunt recunoscuti nu doar dupa genti, ci si dupa treningurile lor pe care scrie Italia. Dar si-asa, pe mine cel mai tare ma distreaza oamenii care-si cara prin aeroporturi televizoare, cuptoare cu microunde sau saci de rafie, de obicei indieni si pakistanezi in Europa si mexicani peste ocean. Iaca, alt stereotip rasial iese la iveala 😀

Leave a Reply

