tineretul nostru o fi mai bun?

sau mai educat? mai cu cei 7 ani de acasă?

dau ieri peste o duduie bine trecută de 60 de ani, dar care se ţinea cochetă şi cu sprâncenele bine accentuate. e puţin pierdută pe o alee şi îmi cere ajutorul. mă nimeresc să ştiu de ce are nevoie şi o îndrum corect. are chef de vorbă, se opreşte să îmi mulţumească şi pentru că are îmi simte accentul nebritanic, mă întreabă dacă sunt din Polonia. îi spun că a fost destul de aproape, dar sunt din România. zâmbeşte sincer şi-mi spune că a observat că tinerii din ţările est europene sunt foarte amabili şi dornici să ajute. (mă întreabă cât de îngrozitoare e situaţia pe acolo. îi răspund că avem o ţară frumoasă, că lucrurile merg înspre bine, şi-mi povesteşte despre un caz în care lucrurile donate unui orfelinat din România au fost păstrate de cei care aveau grijă de copii. avem cazuri din astea, dar îi spun că asta se întâmplă cam oriunde şi n-om avea noi ciungă în păr să fim cei mai idioţi. face ochii mari realizând că am dreptate. crengi uscate are orice pădure)

înapoi la tinerii britanici. în scurtele mele interacţiuni cu cei sub 30 de ani, am observat o delăsare, o lipsă destul de evidentă de modestie. sunt crescuţi crezând că tot li se cuvine, că pot răspunde la orice, că se pot lamenta toată ziua. recunosc că noi suntem mai cu vocea timidă când trebuie să ne cerem drepturile, dar aici e cam pe dos. toată lumea cere, puţini dau.

e drept şi că nouă ne-a fost inculcat un cult al oamenilor mai în vărstă (că deh, “o să ajungeţi şi voi la vârsta asta şi o să vedeţi cum e!!!”), dar nici să ignori un bătrân care are nevoie de ajutor doar pentru că ai impresia că o să trăieşti veşnic tânăr nu-i prea fain. or fi ei copii politically correctness-ului şi îi tratează pe toţi la fel, dar poate tocmai aici şi-au pierdut sensibilitatea şi atenţia de care au nevoie unii. majoritatea.

About Mormolocul Alpha

pui de amfibian, iubit al ploii, respir prin piele si uneori musc din confrati... View all posts by Mormolocul Alpha

Leave a Reply

