oglinzile dăunează grav mândriei

ca orice duduie care se respectă şi are un strop de piţipongeală în neuron, nu am putut rezista farmecelor unor ghete noi care să mă facă mai înaltă şi mai cu moţ. şi le-am scos la plimbare pe malul gârlei, dacă tot aveam nişte drumuri pe acolo.

seara, pentru că nu mă antrenez pentru maratonul pe tocuri, semnalizam dreapta că aş ceda şi autobuzul care ne lasă în faţa casei era brusc transformat în Făt Frumos care să mă salveze. şi cum am deja o istorie cu staţiile de autobuz şi tocurile năzdravane, şi pentru că simţeam fluturii mândriei rozându-mi timid în pipotă, nu se putea să nu mi-o iau pe cocoaşă.

stau cuminte în staţie, regulamentar pe partea stângă, pe trotuar, ca toţi ceilalţi. 90% din atenţia mea e antrenată într-o discuţie, restul stă de şase să vadă când vine busul; autobuzul londonez, mare cât o clădire, de culoarea pasiunii şi îngust cât să încapă chiar şi pe uşă. îl zăresc, trece de intersecţie, se apropie cu patos de staţie, semnalizează că opreşte, numai că de data asta s-a înfipt cam mult înspre trotuar şi, cu avânt, mă trăsneşte cu oglinda retrovizoare fix în freză. razant. şocant. şi dureros.

m-am trezit. fluturii mândriei şi-au scuturat brusc aripile şi s-au transformat înapoi în omizi ale milei de sine. am verificat să nu am sânge, că nu puteam să şi leşin, şi m-am urcat în burta bestiei care tocmai mă agresase. şoferul era palid aşa că i-am zâmbit cât de calm am putut şi m-am purtat ca şi cum nu s-ar fi întâmplat nimic. de ce să-şi piardă omul serviciul doar pentru că eu m-am decis pentru o zi să fiu mai înaltă?

cum să mai port eu tocuri? vorba Doctorului: trebuie să fiu atentă la oglinzile autobuzelor, la balcoanele caselor, la felinare, avioane, ozn-uri, lună… o să fiu cu capul în nori, la propriu.

About Mormolocul Alpha

pui de amfibian, iubit al ploii, respir prin piele si uneori musc din confrati... View all posts by Mormolocul Alpha

2 responses to “oglinzile dăunează grav mândriei

Leave a Reply

