Maşina de spălat sau cum să-ţi faci viaţa mai uşoară

Ca tânără deţinătoare a unui plod şi brusc cadorisită de statul comunist cu un apartament într-un oraş de provincie, mama s-a dat peste cap să-l mobileze cu stil. Stilul comunist, cu sufragerie imensă, cu vitrină în care să se păstreze setul “bun” de cafea, cu canapea cu flori şi covor persan. Tata a stat departe de calcule şi de culoarea draperiilor şi s-a implicat doar în a popula biblioteca cu western-uri, cărţi poliţiste şi colecţia cu coperte cartonate a lui Jules Verne (cărţile copilăriei mele, care mi-au rupt spatele cărându-le cu mine pentru a nu pierde din aventurile personajelor). Dar o iau aiurea pe câmpii…

Deşi bugetul pentru apartament a fost bine gândit, mama, femeie încăpăţânată şi învăţată cu greul, a decis să nu îşi ia maşină de spălat (“că doar sunt femei care au crescut şi 10 copii şi s-au descurcat şi fără maşină de spălat, iar ea nu se poate descurca când are doar un copil??”). Mama a rămas încăpăţânată pentru mulţi ani şi a spălat, înălbit şi apretat manual.

Anul trecut mama şi-a luat inima în dinţi şi cardul în mână şi a purces la a-şi lua o maşină de spălat. I-au trebuit câteva minute să se decidă şi alte câteva ca să înveţe să o manevreze. Apoi m-a sunat… N-am auzit-o pe mama mai încântată ca atunci. Parcă s-au deschis cerurile şi s-a pogorât cel mai de preţ dar. Bănuiesc că a fost un pic mai fericită decât atunci când i s-a născut primul copil. Mi-a descris cu amănunte chinuitoare cât de bine îi spală rufele, câte programe are, câtă apă consumă, câte haine încap, cât de repede evacuează apa etc.

La final, a oftat scurt: “Mi-a făcut viaţa atât de uşoară! Nu am crezut vreodată că o cutie cu fire te poate ajuta atât de mult. Mi-e atât de bine aşa încât îmi vine să învelesc şi farfuriile în haine şi să le bag la maşină, astfel încât să scap şi de corvoada vaselor!”

Ultimele fraze m-au trezit din letargie şi am realizat cât de des ne punem singuri beţe în roate şi ne împiedicăm boii de la car. Aiurea. Şi folosesc de atunci povestea maşinii de spălat pentru a arăta unor încăpăţânaţi cu aere de martiri şi cu tendinţe masochiste (dar mai ales pentru a-mi reaminti) că întotodeauna există şi varianta mai simplă a lucrurilor. Că viaţa e făcută să fie savurată, că e a naibii de frumoasă, că o putem oricând să ne-o facem mai uşoară. Perfectă chiar.

Luaţi-vă, fraţilor, maşină de spălat şi orice altceva vă face viaţa mai uşoară! Bucuraţi-vă de ea!

About Mormolocul Alpha

pui de amfibian, iubit al ploii, respir prin piele si uneori musc din confrati... View all posts by Mormolocul Alpha

2 responses to “Maşina de spălat sau cum să-ţi faci viaţa mai uşoară

  • ideidincorcodus

    N-am sa uit cand si-au luat parintii mei prima masina de spalat si dupa ce au pus-o in functiune stateau pe jos langa ea , amandoi si priveau atenti sau chiar absorbiti cum se invarteau rufele prin gemulet. Am citit undeva ca ar fi cea mai utila inventie care-ti scurteaza timpul de lucru cu mai mult de 80%.

  • psychonihilism

    De cand am facut ochi si pana azi am fost in razboi tehnologic cu parintii, mai ales cu mama. Pe vremuri nici nu voia sa auda de masina de spalat, ca “ia foc instalatia electrica”, iar cuptoarele cu microunde “sunt cancerigene”…
    Momentan detine in casa ustensile care mi se par indispensabile, gen masina de spalat rufe, uscator, masina de spalat vase, smart tv, cuptor cu microunde, wi-fi, lumina cu senzor la intrarea in apartament, intrerupatoare cu telecomanda, aer conditionat etc.
    Deci, cine-a castigat razboiul?
    Folositi-va, oameni buni, de tehnologie, de la telefoane cu GPS si senzori de parcare pana la PS si Xbox, toate-s facute sa ne faca viata mai buna 😀

Leave a Reply

