am picat din puţ în Gange

dacă trupa de întâmpinare pe insulă a fost formată în mare parte de orientali (da, politically correctness-ul a ajuns atât de departe încât chinezii, coreenii şi japonezii sunt “orientali”, asiatici fiind indienii şi celelalte neamuri din centrul Asiei) şi mi-am descoperit şi dezvoltat latura rasistă, acum sunt înconjurată de indieni. Pardon, asiatici.

aceştia sunt gălăgioşi, impulsivi, expansivi. au propriul umor, pe care eu nu îl pot înţelege, deşi m-am aliniat chiar bine cu umorul englezesc (după unii, de nesuportat). barierele culturale pe care şi le păstrează cu sfinţenie îi face să rămână outsideri. deşi trataţi corect, cumva reuşesc să meargă întotdeauna pe linia integrării. nici la ei, nici la noi. norocul lor e că sunt simpatici, cu tot cu engleza lor pocită şi cu accentul imposibil, zâmbesc mai tot timpul, se bagă în seamă, se fac văzuţi. sunt coloraţi fără a fi ostentativi.

dar chestia care mă face rasistă e că put. şi-au adus de acasă toate ingredientele mirositoare (găseşti curry şi turmeric la orice colţ de stradă, pe când mărarul e delicatesă. leuştean nu am văzut până acum!), iar mirosul respectiv rămâne imprimat în persoană. e transpirat prin toţi porii. la început am crezut că sunt precum pisicile şi fug de apă, până am încercat un sos de-al lor, gustos de-l mănânci pe pâine, şi am simţit că miros a turmeric şi la 3 zile după. dar ei insistă, chiar zilnic. pentru că nu pot concepe să mănânce şi altceva. oricât de mare le-ar fi zâmbetul, dacă e însoţit cu un iz de mirodenii trecute prin toţi porii, mă ţin la distanţă.

pe măsură ce observ naţiile astea în “sălbăticie” realizez că cele mai multe clişee au o bază temeinică de adevăr. dacă chinezii sunt în stare să mănânce orice chestie care mişcă, indienii dansează şi cântă cam toată ziua. oriunde. exact ca în filme. nu contează că e şeful prin zonă, dacă ei simt să se exprime prin triluri, atuci o vor face. şi izbucnesc în dans în mijlocul gării. în mijlocul mulţimii. Bollywood-ul e inspirat din realitate. nu degeaba zice o vorbă din bătrâni că “ţiganul de foame cântă”!

About Mormolocul Alpha

pui de amfibian, iubit al ploii, respir prin piele si uneori musc din confrati... View all posts by Mormolocul Alpha

3 responses to “am picat din puţ în Gange

Leave a Reply

