noaptea dintre vise

m-am pus la somn destul de devreme pentru că m-am trezit nesimţit de devreme, si m-am foit ceva până să adorm. m-a trezit o acută durere de stomac, şi pentru că mă foiam aiurea în pat, calculatorul pe care-l uitasem deschis s-a gândit să-mi trântească o reclamă la detergent de vase în caz că mă apuc în toiul nopţii să frec la cratiţe.

sar din pat, închid laptopul. mă strecor sub aşternuturi, dar un zumzet nu-mi dă pace. nu are cum să fie alarma de incendiu, e prea subtil zgomotul. jos din pat, fuga din bucătărie, verificat frigider, cuptor, alte electrocasnice care s-ar putea plânge în întuneric de neglijenţă. totul e cuminte. mă târăsc până la baie, unde bipăitul e mai intens şi mă lămuresc că trebuie să fie de la vreun vecin. nici nu pun bine punct la gând că o aud pe vecina mea telefonând, din grădină, la firma de securitate ca să îi dezactiveze alarma pe care a declanşat-o din greşeală. abia ajung în pat şi alarma de opreşte.

somn, îmi zic. doar că nenea ene era pe la altă casă, aşa că mă uit la tavan şi mă rog să adorm. când o fac, mă “trezesc” într-o zi cu soare, în faţa unei case care seamăna cu cea în care stau, iar dintr-o curte vecină ies nişte “coloraţi” cu fuste înflorate care cară nişte gunoi, împachetat (cum altfel) ca o şaorma uriaşă, pe care îl aruncă deasupra unui tomberon, în timp ce mă întrebă când e ziua în care se ridică gunoiul. răspund calm: cred că e joi. nu mă înţeleg. mai spun o dată. apoi îmi dau seama că ei nu înţeleg româna, aşa urlu după ei: Thursday! (e bine că ştiu şi în vis care e ziua în care vin gunoierii).

mi-a răspuns doar alarma, că era deja 3 şi trebuie să ma trezesc.

e 4 acum şi scriu din autobuz, cu nişte portughezi gălăgioşi în spate, asta după ce un indian vorbăreţ, bătrân, mi-a povestit juma’ din viaţa lui în 5 minute cât am aşteptat autobuzul.

viaţa e faină şi unele nopţi sunt magice (asta dacă ignori individul care urinează pe gardul de vis-a-vis de casa ta).

later edit: psihanalizând visul şi dând în bobii de cafea, mi-am dat seama ce m-a marcat. vecinii mei. care tocmai s-au mutat. sunt români. care sunt şansele ca asta să se întâmple???

About Mormolocul Alpha

pui de amfibian, iubit al ploii, respir prin piele si uneori musc din confrati... View all posts by Mormolocul Alpha

One response to “noaptea dintre vise

  • Anamaria

    Într-adevăr, unele nopți sunt magice. Și eu am visat noaptea trecută c-o strângeam de gât pe una pe care n-o suport. Măcar în vis…:)

Leave a Reply

