până când moartea ne va aduce înapoi

din când în când, ne adunăm în jurul unei sticle de vin şi o împărţim frăteşte (adică blonda bea cu vreo trei pahare în plus şi asta datorită antrenamentului pe care l-a susţinut în adolescenţă) şi discutăm despre nemurirea sufletului – deşi asta-i temă generică, mai ales la beţie, chiar despre asta discutam.

se făcea că blonda crede în reîncarnare şi o interesează subiectul, se făcea că eu citisem mai mult decât am voie pe tema asta şi aşa despicam mortăciunea în bucăţi digerabile. intelectual. şi o ard cu o replică peste care mi-au picat ochii de curând şi anume că îţi alegi familia în care te naşti, ca să înveţi ceva de la ei. şi cum vinul ne-a cam dezgheţat corzile vocale şi ne-a înmuiat sinapsele, am reluat o discuţie mai veche şi anume cum vreau eu să plec din lumea asta, pentru că una dintre regulile de neînvins ale reîncarnării e că tre’ să mori. şi mă gândeam eu că din lumea mea fără stafii şi moroi pe care nu-i încap sicriele de le tot părăsesc, trebuie să plec praf şi pulbere. sau cenuşă. şi aşa las cu limbă de moarte că vreau să fiu incinerată. şi apoi poetic o iau pe arătură şi îi spun blondei că vreau să-mi fie cenuşa aruncată pe un colţ de rai, pe-o gura de plai, sau măcar pe o stâncă golaşă pe-un munte…

dar blonda îmi spulberă toate imaginile edulcorate şi îmi spune din spatele paharului: o să-ţi iau urna şi o să merg la metrou, la oră de vârf şi o să te arunc deasupra oamenilor, ca pe final să faci o baie de mulţime!

cu piuitul tăiat şi cu celulele zgribulite una-n alta la gândul atingerilor indecente ale altor oameni, îmi caut replică şi tot ce-mi iese e un răspuns de copil speriat şi bosumflat: ha, ha, ce isteaţă şi glumeaţă eşti tu! clar ai fost comedian în altă viaţă!

blonda se umflă în pene (o fi fost şi o pupăză moţată sau măcar vrabie ciufulită) şi mi-l aminteşte pe tac-su, care-i glumeţ, şi mereu pus pe şotii, şi că de la el a învăţat. şi uite şi motivul pentru care s-a născut în familia de acum.

şi-l stiu pe tac-su. şi-i mai ştiu şi glumele. cumva între cele de autobaza şi cele de cartier, de nu prea le înţelegi că-s oarecum prea simple, un fel zeamă chioară pe care o mănânci într-o zi când eşti la dietă. dau paharul peste cap şi răspund mai sec decât vinul: la cum îl ştiu pe el, sigur a fost doar un bufon la curtea împărătească!

About Mormolocul Alpha

pui de amfibian, iubit al ploii, respir prin piele si uneori musc din confrati... View all posts by Mormolocul Alpha

Leave a Reply

