arginţii din grădină

mi-au plăcut mereu basmele. le-am citit pe nerăsuflate când eram copil, apoi am trecut la mitologie, istorie… şi iar la basme.
pasiunea pentru poveşti o am de la bunica mea, care mi-a alimentat-o povestindu-mi despre uriaşii care au trăit înaintea oamenilor, cum aceştia au dispărut ca să ne “facă loc”, plus o grămadă de alte naraţiuni mai mult sau mai puţin supranaturale.

una dintre poveştile “adevărate” e despre stră-străbunicul meu, Vasile, om bogat, cu pământ, cu îndeajuns argint de-l întorcea cu lopata (plătise bătrânul câţiva flăcăi din sat să facă treaba asta, şi cică ar fi durat vreo 3 zile. exact ca în poveştile cu zmeul). şi că tot spuneam de zmeu, moşu îşi vede averea ameninţată şi o ascunde. mai exact, o îngroapă (sigur că bătrânul a citit cărţi despre piraţi).

cu anii, aceasta a trecut pe lista de poveşti de adormit nepoţii, deşi în fiecare primăvară, odată cu desţelenitul, săpatul şi alte alea, mama dezgropa şi câţiva bani de argint (monede care au dispărut la fel cum au apărut… nimeni nu ştie unde s-au dus; am reuşit să salvez doar una). degeaba ne străduiam noi să aflăm mai multe, cei care ştiau nu vorbeau, cei care nu ştiau, spuneau tot.
dupa un timp, mama nu mai găsea bani. dar niciunul. curios lucru, pentru că era un detector de metale perfect. ştiam că nu se defectase, simţeam că ne ascunde ceva, dar nu bănuiam că e ceva atât de important. în timpul renovărilor casei bunicilor, pe când dărâmau pereţi, a găsit un tunel. căptuşit cu piatră de râu. şi pe acolo se putea strecura un om. ştiind pasiunea noastră pentru poveştile cu comori şi temându-se că am fi îndeajuns de nesăbuiţi încât să intrăm acolo, l-a astupat. şi a trecut ani până să ne povestească asta. acum se da lovită că a uitat exact unde era, că s-au schimbat prea multe şi că ar trebui dărmată casa ca să găsim intrarea.
dar în fiecare primăvară, nostalgia arginţilor care creşteau în grădină o încearcă pe mama care ne repovesteşte întâmplarea, mereu cu amănunte în plus, care ne ajută la trasarea hărţii comorii.

Blonda a reuşit să mai smulgă nişte informaţii utile pe care le-am desenat. ne-am propus să facem o hartă adevărată a comorii închipuite de sub casă. după cum urmează :

About Mormolocul Alpha

pui de amfibian, iubit al ploii, respir prin piele si uneori musc din confrati... View all posts by Mormolocul Alpha

Leave a Reply

