istericale de primăvară

s-a întors primăvara. cu spatele la mine. nici nu mă vede. şi alerg în jurul ei, dar se tot întoarce şi nu reuşesc să o privesc în ochiul plin de copaci înmuguriţi ca să-i spun ce nu-mi place la ea.

nu-mi place că îmi dă pistrui. de fapt mi-i pictează (şi, deşi pe crânguri şi chiar în gradina modestă din spatele blocului mânuieşte pensula ca un impresionist care doarme cu un curcubeu în braţe, la mine foloseşte o codiţă de veveriţă pe care o înmoaie în portocaliu şi apoi o zburătăceşte peste mustăţile mele).

nu-mi place că-mi pune verde-n ochi. după ce am stabilit astă-iarna că am ochii gri, cel mult turcoaz închis (ca dimineţile grele şi tăioase de ianuarie), acum tre’ să verific în fiecare dimineaţă cu ce culoare m-am trezit (coana primăvară e totuşi decentă, nu-mi dă decât verde deschis, bleu, turcoaz când e mai supărată şi-şi tapetează cerul cu nişte nori – asta ca să nu-şi facă răni când se loveşte cu capul de aştrii de la est; iar dacă se simte extrem de darnică, mai scapă din tolba cu culori şi nişte gri-albăstrui.) când m-oi trezi eu cu un ochi roz şi unul galben-auriu, o să-l sun pe Moşu’ ca să cer despăgubiri. în reni. sau în mustăţi de pui de focă.

apoi, soare. raze multe. împletite. croşetate. în modele pe care le visează ştrumfii galbeni care locuiesc pe steaua nordului. şi razele astea nu sunt bune la casa omului. sunt ca ielele. le vezi dansând afară, în copaci, în grădini, sunt frumoase, dar îţi iau minţile. te amăgesc. te atrag în joc. şi când ţi-e lumea mai dragă şi dansul e mai înflăcărat, te trezeşti doar cu un tricou pe tine şi gerul te trage de încheieturi. ca să îţi ceară o ţigară (gerului de primăvară îi place să fumeze, mai ales ţigări cu gust de corcoduşe verzi şi nectar de piersici).

primăvara îmi mai dă răceala (de fapt, mi-o întreţine. pentru că răceala iau doar de la Doctor. aşa cum unii iau carne doar de la un măcelar, iar alţii cumpăra doar un singur tip de brânza, eu iau răceala doar de la el. altele îmi fac rău şi îmi dau dureri de cap).

dar îmi dă verdeaţă. şi flori de castan. şi corcoduşe. şi spanac. şi lumină. şi ploi. cu tunete şi fulgere. şi nori pufoşi. şi albine.

About Mormolocul Alpha

pui de amfibian, iubit al ploii, respir prin piele si uneori musc din confrati... View all posts by Mormolocul Alpha

Leave a Reply

