extremism la oi

suntem fiinţe gregare. oi. turmă.

dacă nişte oi mai cu moţ şi cu lână mai (h)aurită îşi cumpără iphone, brusc turma e fan iphone. dacă unii mai cu sclipici în păr şi pălăriuţă ascultă inna, brusc inna e idolul turmei. dacă vine primăvara si câţiva spun că e cool şi aşa ceva nu s-a mai văzut, turma iese în parc să înalţe altare soarelui şi să se declare vegetarieni. şi exemplele pot conţine pepsi, carne, calculatoare, ţoale, maşini, călătorii, calorii…

eu sunt gică contra. sunt în perioada în care refuz orice doar pentru că turma venerează lucrul respectiv;  am telefon şi vreau unul mai bun, mai mare, mai negru, dar iphone e chiar ultimul sub listă. de fapt s-a terminat hârtia din word înainte să trec iphone. prefer să-mi fie ceară topită picurată în urechi decât să ascult inna, deşi aproape zilnic o aud tânguindu-se din căstile (de iphone, asta dovedeşte pe deplin calitatea lor) ale colegului meu. îmi tratez greaţa cu grapefruit (roz, că încă mai am sânge pe pitzipoancă) şi cu rammstein. şi samael. soarele îmi pictează pistrui pe faţă (şi nu se pricepe. de asta îl evit). dar îmi place să îmi iau zilnic doza de vitamina D direct pe piele, îmi place sa îmi spăl ochii de mocirla de pe trotuare pe care unii o numesc zăpadă, îmi place răsăritul.

aseară, Doctorul îmi desenează teoria efectului de turmă pe un şerveţel. în cadrul turmei, la fel şi la antiturmă sunt 2 curente. convergent şi divergent.

în turma sunt cei care accepta tot  şi refuză să gândească singuri- ăştia nu au scăpare. vreodată. apoi, sunt cei care au câteva idei proprii. turma îi numeşte trendsetteri, dar sunt doar hipstări. ăia de şi-au luat primii iphone. şi sunt primii unicaţi. apoi toţi ceilalţi sunt la fel de unicaţi.

în antiturmă e şi mai amuzant. sunt cei convergenţi, care mai acceptă câte o idee de la turmă (adică au şi ei telefon de fiţe, îşi mai iau câteodată pălărie etc). şi apoi sunt cei reticenţi. care s-au dus în pădurice. dar atât de departe, că nu-i mai vezi. şi sunt avertizată că acolo mă îndrept şi eu (da’ mie îmi plac copacii, verdele, păsărele etc). dar îmi spune că cei care sunt în pădurice sunt cei mai defavorizaţi. pentru că turma nu îi mai priveşte nici cu c…urul.

şi acum am de ales între a fi privită, cu ochi apoşi, de oi triste, îngrămădite într-o idee (sau în cel mai rău caz , cu posteriorul) şi să nu fiu privită deloc. aşa că am decis: măcar de două ori pe zi, 2 ochi se uită întrebător la mine. pentru că acum port în geantă o oglindă.

About Mormolocul Alpha

pui de amfibian, iubit al ploii, respir prin piele si uneori musc din confrati... View all posts by Mormolocul Alpha

One response to “extremism la oi

Leave a Reply

